KORZYŚCI DLA RODZICÓW
- silniejsza więź z dzieckiem, możliwość porozumienia się ze swoim (nawet z tzw. „trudnym”) dzieckiem, co oznacza mniej kłopotów w szkole, większa motywacja do nauki, do rozwijania swoich talentów
- umiejętność wyznaczania granic tak, aby nie podcinać skrzydeł dzieciom i jednocześnie uczyć je życia w społeczeństwie
- brak kar, które ranią – zamiast kary są naturalne, logiczne konsekwencje, które wychowują
- większy szacunek do dziecka i samych siebie
- umiejętność dawania dzieciom większej niezależności, która prowadzi je do samodzielności
KORZYŚCI DLA DZIECI
- czują się bardziej akceptowane przez swoich rodziców, mają większe poczucie bezpieczeństwa sprzyjające wzrastaniu
- mają zdrowe poczucie własnej wartości oraz większą wiarę w siebie i własne możliwości
- mają poczucie, że rodzice „są po ich stronie”, i że mogą o wszystkim z nimi porozmawiać
- uczą się respektowania granic
- są bardziej samodzielne
- doświadczają konsekwencji swojego niepożądanego zachowania w sposób, który nie rani i nie poniża
KORZYŚCI DLA WYCHOWAWCÓW I SZKOŁY
- poszerzanie wiedzy i doskonalenie umiejętności nauczycieli i wychowawców, które sprzyjają otwartemu, podmiotowemu traktowaniu uczniów
- większe poczucie sprawczości nauczycieli w kontaktach z uczniami
- bardziej efektywna współpraca z rodzicami (otwartość ze strony nauczyciela, większa pewność siebie w kontaktach z rodzicami, umiejętności komunikacji bez osądzania i oceniania)
- większy autorytet nauczycieli w oczach rodziców i uczniów
- większa motywacja do traktowania swojego zawodu jak powołania, obrona przed wypaleniem zawodowym
- atmosfera dialogu i wzajemnego szacunku w relacjach z uczniami, lepsza atmosfera pracy