Kształtowanie kompetencji emocjonalnych dzieci

Dlaczego watro wzmacniać w dzieciach kompetencje emocjonalne

Wakacyjny program MOC EMOCJI przewiduje 5 spotkań po 90 minut. Warsztaty  realizowane są w dwóch grupach wiekowych

  1. 7-8 lat (spotkania od pn do pt w godz. 9.15-10.45)
  2. 9-10 lat (spotkania od pn do pt w godz. 11.00-12.30)

Program warsztatów jest tutaj.

Warsztaty będą realizowane w każdym tygodniu lipca codziennie od poniedziałku do piątku w Przystanku Kultura, Piaseczno, pl. Piłsudskiego. Start 1 lipca 2019r. Koszt 200 pln/dziecko/5 spotkań. Zniżki dla rodzeństwa.

Jeżeli chcesz zapisać swoje dziecko na warsztaty, prześlij mail (kliknij tutaj) lub zadzwoń tel. 502 569 385.

Krótką relację z aktualnie warsztatów, które zakończyły się przed wakacjami można znaleźć tutaj.

Po każdym spotkaniu rodzice otrzymują mailową relację z warsztatów oraz zbiór pomocnych do pracy w domu z dziećmi. Na koniec całego cyklu rodzice otrzymują wszystkie prace dziecka, wykonane na zajęciach Moc Emocji oraz spostrzeżenia i refleksje prowadzącego na temat funkcjonowania dziecka w grupie.

 

Dlaczego watro wzmacniać w dzieciach kompetencje emocjonalne  :

  • Dzieci, które wypracowały konstruktywne sposoby kierowania własnymi emocjami (np. panują nad sobą, kontrolują płacz) mają na ogół większe powodzenie w kontaktach z rówieśnikami.
  • Dzieci biegłe w wyraźnym sygnalizowaniu innym własnych stanów emocjonalnych są uważane za bardziej lubiane przez inne dzieci
  • Dzieci trafniej dobierające odpowiednie przekazy emocjonalne są bardziej popularne.
  • Dzieci częściej korzystające z pozytywnych wyrazów emocji mają lepsze kontakty rówieśnicze niż dzieci często sięgające do wyrazów negatywnych
  • Dzieci trafniej intepretujące przekazy emocjonalne innych osób osiągają najwyższe wyniki akceptacji społecznej
  • Dzieci potrafiące radzić sobie z gniewem w sposób nieagresywny są bardziej lubiane, są lepszymi przywódcami i ogólnie są bardziej kompetentne pod względem społecznym

H. R. Schaffer „Psychologia dziecka”, badania Calkins i in 1999, Eisenberg 1992, Murphy, Eisenberg 1997