Warsztaty dla „zabieganych” są krótkie – trwają 3 godziny. Ich celem jest przede wszystkim zachęcanie do refleksji, inspirowanie do zmian, motywowanie do rozwoju.
- Uczucia i emocje. Jak pomóc sobie i dziecku?
- Uczucia i emocje nastolatka. Jak to przeżyć?
- Zrozumieć nastolatka…
- Zbuntowany dwulatek. Jak to przeżyć?
- „Ile razy muszę Ci powtarzać?!” – o współpracy z dzieckiem.
- Kiedy pozwolić kiedy zabronić? Jak mądrze wyznaczać dzieciom granice?
- Nie ma relacji bez komunikacji. Co robić, aby dzieci chciały z nami rozmawiać?
- Czy kara wychowuje?
- Bocianów już nie potrzebujemy. Jak rozmawiać z małymi dziećmi o seksie, seksualności i miłości?
- Rodzeństwo bez rywalizacji… czy to możliwe?
- Czas do szkoły! Jak mądrze wspierać dziecko w nauce?
Uczucia i emocje. Jak pomóc sobie i dziecku?
Głównym celem tego warsztatu jest uświadomienie rodzicom znaczenia uczuć i emocji w życiu dziecka i rodzica oraz przygotowanie rodzica do radzenia sobie z niechcianymi emocjami i uczuciami (i dziecka, i swoimi).
Program opracowany w oparciu o książki A. Faber, E. Mazlish z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały…”, T. Gordon „Wychowanie bez porażek”, A. Gąstoł, A. Jegier „Mój złośnik”, T. Brazelton „Grzeczne dziecko”, Sz. Grzelak „Dziki ojciec” oraz doświadczenia własne i wielu rodziców uczestniczących w dotychczasowych warsztatach.
Tematy poruszane w trakcie warsztatu:
- Do czego właściwie potrzebne mi są uczucia i emocje?
- Co mam zrobić ze „złymi” emocjami?
- Chcę pomóc dziecku radzić sobie z uczuciami – ale jak?
- Złoszczę się! Niepokoję się. Irytuję się! Czy mogę?
- Jak mam ochronić dziecko przed swoimi emocjami?
Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców
Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.
Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.
Uczucia i emocje nastolatka. Jak to przeżyć?
spotkanie trwa 3 godziny
Głównym celem tego warsztatu jest pokazanie rodzicom specyfiki wieku dorastania oraz przygotowanie rodziców do radzenia sobie z silnymi, czasem trudnymi, często skrajnymi emocjami nastolatka.
Program opracowany w oparciu o książki A. Faber, E. Mazlish „Jak mówić, żeby nastolatki nas słuchały…”, T. Gordon „Wychowanie bez porażek”, J. Juul „Nastolatki, kiedy kończy się wychowanie?”, B. Ferrero „Dorastanie”oraz doświadczenia własne i wielu rodziców nastolatków uczestniczących w dotychczasowych warsztatach.
Tematy poruszane w trakcie warsztatu:
- Od czarnego smutku do radości bez granic jest tylko sekunda, dlaczego nastolatki tak mają?
- Skąd u nastolatka tyle „złych” emocji?
- Jak pomóc nastolatkom radzić sobie ze swoimi burzliwymi emocjami?
- Emocje są jak naczynia połączone, jak przeżyć i nie zwariować?
Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców
Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.
Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.
Zrozumieć nastolatka…
spotkanie trwa 3 godziny
Głównym celem tego warsztatu jest przekazanie wiedzy na temat okresu dorastania, pokazania rodzicom prawidłowości tego wieku, zachęcanie rodziców do wzmacniania relacji z nastolatkiem, pomimo jego pozornej niechęci.
Tematy poruszane w trakcie warsztatu:
- Fizjologiczne i neurobiologiczne aspekty dorastania.
- „Moje dziecko się zepsuło” – autorytet rodzica zastąpiony autorytetem rówieśników, silne emocje „bez powodu”, wygląd w centrum uwagi, „mamo, bo ty nic nie rozumiesz” – czy to wszystko jest normalne?
- Dlaczego nastolatek się buntuje?
- Czy ja wciąż wychowuję moją nastoletnią córkę/mojego nastoletniego syna? Kiedy kończy się wychowanie?
- Jak chronić dzieci przed zagrożeniami?
Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców
Najbliższy termin warsztatu:
- 18.09, godz. 18.00-21.00, Piaseczno
Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.
Zbuntowany dwulatek. Jak to przeżyć?
spotkanie trwa 3 godziny
Głównym celem tego warsztatu jest przekazanie rodzicom wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej oraz pomoc i wsparcie rodziców dzieci na etapie buntu dwulatka.
Tematy poruszane w trakcie warsztatu:·
- Dlaczego dwulatki się buntują – odrobina wiedzy z psychologii rozwojowej
- Jak wyznaczać dwulatkowi granice?
- W jaki sposób reagować na „nie” dwulatka?
- Jak pomóc dwulatkom radzić sobie z emocjami, jak poradzić sobie ze swoimi emocjami?
Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców
Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.
Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.
„Ile razy muszę Ci powtarzać?!” – o współpracy z dzieckiem.
spotkanie trwa 3 godziny
Głównym celem tego warsztatu jest uświadomienie rodzicom, że dzieci chcą z nami współpracować, ale niezwykle ważnym aspektem współpracy z nimi jest okazywany im szacunek oraz przekazanie rodzicom praktycznych umiejętności zachęcania dzieci do współpracy.
Tematy poruszane w trakcie warsztatu:
- Dlaczego dzieci czasem nie współpracują?
- Co rodzice mówią, co dzieci słyszą?
- Słowa mają moc! Dzieci budują sobie obraz siebie na bazie tego, co mówią do nich i o nich rodzice.
- Jaki metody mogą być pomocne w zachęcaniu dzieci do współpracy?
Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców
Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.
Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.
Kiedy pozwolić kiedy zabronić? Jak mądrze wyznaczać dzieciom granice?
spotkanie trwa 3 godziny
Głównym celem tego warsztatu jest pokazanie rodzicom korzyści z właściwie wyznaczanych granic oraz konsekwencji braku granic.
Program opracowany w oparciu o książki A. Faber, E. Mazlish z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały…”, M. i M. Gajdowie „Rodzice w akcji”, J. Juul „Nie z miłości”, R. McKenzie „Kiedy pozwolić, kiedy zabronić” oraz doświadczenia własne i wielu rodziców uczestniczących w dotychczasowych warsztatach.
Tematy poruszane w trakcie warsztatu:
- Dlaczego potrzebujemy granic?
- Jak komunikować i bronić swoich granic?
- Co nam przeszkadza w stawianiu granic?
- Dlaczego granice są takie ważne?
- Co zrobić, aby dzieci respektowały wyznaczone granice?
Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców
Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.
Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.
Nie ma relacji bez komunikacji. Co robić, aby dzieci chciały z nami rozmawiać?
spotkanie trwa 3 godziny
Głównym celem tego warsztatu jest uświadomienie rodzicom, że to co mówimy i w jaki sposób mówimy do naszych dzieci ma ogromne znaczenie oraz pokazanie rodzicom sposobów komunikacji bez osądzania i oceniania.
Program opracowany w oparciu o książki A. Faber, E. Mazlish z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały…”, T. Gordon „Wychowanie bez porażek”, M. i M. Gajdowie „Rodzice w akcji”, J. Juul „Twoje kompetentne dziecko”, J. McDowell, D. Day „Jak być bohaterem dla swoich dzieci”.
Inspiracją do przygotowania tego warsztatu była myśl dr Haima Ginotta „Sposób, w jaki rodzice i nauczyciele mówią do dziecka, informuje dziecko, co do niego czują. Ich stwierdzenia mają wpływ na jego szacunek do samego siebie i poczucie własnej wartości. W dużym stopniu język rodziców determinuje przeznaczenie dziecka”.
Tematy poruszane w trakcie warsztatu:
- Co powoduje, że dzieci zamykają się na rozmowę z rodzicami?
- Jak komunikować się z dzieckiem bez osądzania i oceniania
- Jakie słowa „otwierają drzwi” do porozumienia, jakie zamykają?
- Czas z dzieckiem – ważniejsza ilość czy jakość?
- Rodzic Towarzysz i Rodzic Policjant, dwie rodzicielskie role?
- Znaczenie emocji w budowaniu porozumienia z dzieckiem.
Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje rodziców
Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.
Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.
Czy kara wychowuje?
Głównym celem tego warsztatu jest uświadomienie rodzicom czym różni się kara od konsekwencji oraz pokazanie sposobów, które nie ranią a uczą dziecko samodyscypliny.
Program opracowany w oparciu o książki A. Faber, E. Mazlish z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały…”, A. Kohn „Wychowanie bez nagród i kar”, T. Brazelton „Grzeczne dziecko”. R. McKenzie „Kiedy pozwolić, kiedy zabronić” oraz Sz. Grzelak „Dziki ojciec” oraz doświadczenia własne i wielu rodziców uczestniczących w dotychczasowych warsztatach.
Tematy poruszane w trakcie warsztatu:
- Czy karać dziecko? Jak karać?
- Co zamiast karania?
- Czym rożni się kara od konsekwencji?
- Jakie powinny być konsekwencje, aby były „wychowawcze”?
- Jak modyfikować niepożądane zachowania dziecka?
Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców
Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.
Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.
Bocianów już nie potrzebujemy… Jak rozmawiać z małymi dziećmi o seksie, seksualności i miłości?
Głównym celem tego warsztatu jest uświadomienie rodzicom jak ważne w życiu dziecka są rozmowy z rodzicami na tematy związane z seksualnością oraz przekazanie rodzicom zasad pomocnych w rozmowach z dziećmi na „te tematy”.
Program opracowany w oparciu o książki Sz. Grzelak „Dziki ojciec”, M. Babik „Tato! gdzie ja mam te plemniki” oraz E. Lubianiec „Bocianom już dziękujemy.. jak rozmawiać z dorastającymi dziećmi o seksualności” oraz doświadczenia z rozmów z dziećmi na „te tematy”.
Tematy poruszane w trakcie warsztatu:
- Jak wykształcić u dzieci zdrowe, pełne szacunku podejście do tematów związanych z miłością i seksualnością?
- Kiedy rozpoczynać rozmowy o seksualności? Czy rozmawiać na „te tematy” z przedszkolakiem?
- Jak rozmawiać? Jak odpowiadać na najtrudniejsze pytania związane z seksem? Jakiego słownictwa używać?
- Co rozbić, żeby ochronić dziecko przed zagrożeniami na tle seksualnym?
Koszt 60 PLN/osobę, 110 PLN/oboje Rodziców
Najbliższy termin warsztatu:
- 22.08, godz. 10.00-13.00, Przystanek Kultura, Piaseczno, Pl. Piłsudskiego 9 (zapisy www.strefazajec.pl)
Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.
Rodzeństwo bez rywalizacji… czy to możliwe?
spotkanie trwa 3 godziny
Głównym celem tego warsztatu jest uświadomienie rodzicom, że problem rywalizacji w rodzeństwie jest wszechobecny, pokazanie rodzicom niszczącej siły rywalizacji oraz przekazanie rodzicom prostych sposobów, które ograniczają rywalizację.
„Problem polega na tym, że bierzesz udział w wyścigu szczurów. Pamiętaj – nawet, jeżeli go wygrasz, nadal pozostaniesz szczurem.” (Blanchard)
Tematy poruszane w trakcie warsztatu:
- Rywalizacja w rodzeństwie – skąd się bierze?
- „Mamo/tato, to nie fair”…… o codziennym poczuciu niesprawiedliwości w rodzeństwie.
- Dlaczego moje dzieci się kłócą, biją, przezywają?
- Czy rywalizacja może być „zdrowa”? Jak zamieniać ją na współpracę?
- Rodzic na „polu walki”, po czyjej stronie się opowiedzieć?
Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców
Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.
Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.
Czas do szkoły! Jak mądrze wspierać dziecko w nauce?
spotkanie trwa 3 godziny
Głównym celem tego warsztatu jest pomoc rodzicom dzieci wczesnoszkolnych w przygotowaniu dzieci do obowiązków szkolnych, zachęcanie rodziców do oddawania odpowiedzialności za naukę swoim dzieciom oraz pokazanie rodzicom metod, które mogą być pomocne w zachęcaniu dzieci do współpracy.
Program opracowany w oparciu o książki A. Faber, E. Mazlish z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły”, A. Kohn „Wychowanie bez nagród i kar”, R. McKenzie „Kiedy pozwolić, kiedy zabronić” oraz doświadczenia własne i wielu rodziców uczestniczących w dotychczasowych warsztatach.
Tematy poruszane w trakcie warsztatu:
- Emocje, które towarzyszą dzieciom (i rodzicom), kiedy dziecko idzie do szkoły – jak sobie z nimi radzić?
- Jak pomóc dziecku być coraz bardziej samodzielnym w obowiązkach szkolnych?
- Czy dzieci lubią odrabiać lekcje? Jak pomagać dzieciom w lekcjach?
- Jak współpracować z nauczycielem? Jak komunikować się bez oceniania i osądzania?
- Na co mam wpływ, jako rodzic, w szkole?
Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców
Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.
Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat kliknij tutaj. Warsztat będą realizowane, kiedy zgłosi się minimalna liczba zainteresowanych.