Warsztaty dla „zabieganych”

Warsztaty dla „zabieganych” są krótkie – trwają 3 godziny. Ich celem jest przede wszystkim zachęcanie do refleksji, inspirowanie do zmian, motywowanie do rozwoju.

Uczucia i emocje. Jak pomóc sobie i dziecku?

spotkanie trwa 3 godzinyemocje

Głównym celem tego warsztatu jest uświadomienie rodzicom znaczenia uczuć i emocji w życiu dziecka i rodzica oraz przygotowanie rodzica do radzenia sobie z niechcianymi emocjami i uczuciami (i dziecka, i swoimi).

Program opracowany w oparciu o książki A. Faber, E. Mazlish z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały…”, T. Gordon „Wychowanie bez porażek”, A. Gąstoł, A. Jegier „Mój złośnik”, T. Brazelton „Grzeczne dziecko”, Sz. Grzelak „Dziki ojciec” oraz doświadczenia własne i wielu rodziców uczestniczących w dotychczasowych warsztatach.

Tematy poruszane w trakcie warsztatu:

  • Do czego właściwie potrzebne mi są uczucia i emocje?
  • Co mam zrobić ze „złymi” emocjami?
  • Chcę pomóc dziecku radzić sobie z uczuciami – ale jak?
  • Złoszczę się! Niepokoję się. Irytuję się! Czy mogę?
  • Jak mam ochronić dziecko przed swoimi emocjami?

Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców

Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.

Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.

powrót do listy warsztatów


Uczucia i emocje nastolatka. Jak to przeżyć?

spotkanie trwa 3 godziny

Głównym celem tego warsztatu jest pokazanie rodzicom specyfiki wieku dorastania oraz przygotowanie rodziców do radzenia sobie z silnymi, czasem trudnymi, często skrajnymi emocjami nastolatka.

Program opracowany w oparciu o książki A. Faber, E. Mazlish  „Jak mówić, żeby nastolatki nas słuchały…”, T. Gordon „Wychowanie bez porażek”,  J. Juul „Nastolatki, kiedy kończy się wychowanie?”, B. Ferrero „Dorastanie”oraz doświadczenia własne i wielu rodziców nastolatków uczestniczących w dotychczasowych warsztatach.

Tematy poruszane w trakcie warsztatu:

  • Od czarnego smutku do radości bez granic jest tylko sekunda, dlaczego nastolatki tak mają?
  • Skąd u nastolatka tyle „złych” emocji?
  • Jak pomóc nastolatkom radzić sobie ze swoimi burzliwymi emocjami?
  • Emocje są jak naczynia połączone, jak przeżyć i nie zwariować?

Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców

Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.

Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.

powrót do listy warsztatów


Zrozumieć nastolatka…

spotkanie trwa 3 godziny

Głównym celem tego warsztatu jest przekazanie wiedzy na temat okresu dorastania, pokazania rodzicom prawidłowości tego wieku, zachęcanie rodziców do wzmacniania relacji z nastolatkiem, pomimo jego pozornej niechęci.

Tematy poruszane w trakcie warsztatu:

  • Fizjologiczne i neurobiologiczne aspekty dorastania.
  • „Moje dziecko się zepsuło” – autorytet rodzica zastąpiony autorytetem rówieśników, silne emocje „bez powodu”, wygląd w centrum uwagi, „mamo, bo ty nic nie rozumiesz” – czy to wszystko jest normalne?
  • Dlaczego nastolatek się buntuje?
  • Czy ja wciąż wychowuję moją nastoletnią córkę/mojego nastoletniego syna? Kiedy kończy się wychowanie?
  • Jak chronić dzieci przed zagrożeniami?

Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców

Najbliższy termin warsztatu:

  • 18.09, godz. 18.00-21.00, Piaseczno

Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.


Zbuntowany dwulatek. Jak to przeżyć?

spotkanie trwa 3 godziny

Głównym celem tego warsztatu jest przekazanie rodzicom wiedzy z zakresu psychologii rozwojowej oraz pomoc i wsparcie rodziców dzieci na etapie buntu dwulatka.

Tematy poruszane w trakcie warsztatu:·        

  • Dlaczego dwulatki się buntują – odrobina wiedzy z psychologii rozwojowej
  • Jak wyznaczać dwulatkowi granice?
  • W jaki sposób reagować na „nie” dwulatka?
  • Jak pomóc dwulatkom radzić sobie z emocjami, jak poradzić sobie ze swoimi emocjami?

Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców

Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.

Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.


„Ile razy muszę Ci powtarzać?!” – o współpracy z dzieckiem.

spotkanie trwa 3 godziny

Głównym celem tego warsztatu jest uświadomienie rodzicom, że dzieci chcą z nami współpracować, ale niezwykle ważnym aspektem współpracy z nimi jest okazywany im szacunek oraz przekazanie rodzicom praktycznych umiejętności zachęcania dzieci do współpracy.

Tematy poruszane w trakcie warsztatu:

  • Dlaczego dzieci czasem nie współpracują?
  • Co rodzice mówią, co dzieci słyszą?
  • Słowa mają moc! Dzieci budują sobie obraz siebie na bazie tego, co mówią do nich i o nich rodzice.
  • Jaki metody mogą być pomocne w zachęcaniu dzieci do współpracy?

Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców

Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.

Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.


Kiedy pozwolić kiedy zabronić? Jak mądrze wyznaczać dzieciom granice?

spotkanie trwa 3 godziny

Głównym celem tego warsztatu jest pokazanie rodzicom korzyści z właściwie wyznaczanych granic oraz konsekwencji braku granic.

Program opracowany w oparciu o książki A. Faber, E. Mazlish z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały…”, M. i M. Gajdowie „Rodzice w akcji”, J. Juul „Nie z miłości”, R. McKenzie „Kiedy pozwolić, kiedy zabronić” oraz doświadczenia własne i wielu rodziców uczestniczących w dotychczasowych warsztatach.

Tematy poruszane w trakcie warsztatu:

  • Dlaczego potrzebujemy granic?
  • Jak komunikować i bronić swoich granic?
  • Co nam przeszkadza w stawianiu granic?
  • Dlaczego granice są takie ważne?
  • Co zrobić, aby dzieci respektowały wyznaczone granice?

Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców

Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.

Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.

powrót do listy warsztatów


Nie ma relacji bez komunikacji. Co robić, aby dzieci chciały z nami rozmawiać?

spotkanie trwa 3 godziny

Głównym celem tego warsztatu jest uświadomienie rodzicom, że to co mówimy i w jaki sposób mówimy do naszych dzieci ma ogromne znaczenie oraz pokazanie rodzicom sposobów komunikacji bez osądzania i oceniania.

Program opracowany w oparciu o książki A. Faber, E. Mazlish z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały…”, T. Gordon „Wychowanie bez porażek”, M. i M. Gajdowie „Rodzice w akcji”, J. Juul „Twoje kompetentne dziecko”, J. McDowell, D. Day „Jak być bohaterem dla swoich dzieci”.

Inspiracją do przygotowania tego warsztatu była myśl dr Haima Ginotta „Sposób, w jaki rodzice i nauczyciele mówią do dziecka, informuje dziecko, co do niego czują. Ich stwierdzenia mają wpływ na jego szacunek do samego siebie i poczucie własnej wartości. W dużym stopniu język rodziców determinuje przeznaczenie dziecka”.

Tematy poruszane w trakcie warsztatu:

  • Co powoduje, że dzieci zamykają się na rozmowę z rodzicami?
  • Jak komunikować się z dzieckiem bez osądzania i oceniania
  • Jakie słowa „otwierają drzwi” do porozumienia, jakie zamykają?
  • Czas z dzieckiem – ważniejsza ilość czy jakość?
  • Rodzic Towarzysz i Rodzic Policjant, dwie rodzicielskie role?
  • Znaczenie emocji w budowaniu porozumienia z dzieckiem.

Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje rodziców

Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.

Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.

 powrót do listy warsztatów


Czy kara wychowuje?

spotkanie trwa 3 godzinygranice

Głównym celem tego warsztatu jest uświadomienie rodzicom czym różni się kara od konsekwencji oraz pokazanie sposobów, które nie ranią a uczą dziecko samodyscypliny.

Program opracowany w oparciu o książki A. Faber, E. Mazlish z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci nas słuchały…”, A. Kohn „Wychowanie bez nagród i kar”, T. Brazelton „Grzeczne dziecko”. R. McKenzie „Kiedy pozwolić, kiedy zabronić” oraz Sz. Grzelak „Dziki ojciec” oraz doświadczenia własne i wielu rodziców uczestniczących w dotychczasowych warsztatach.

Tematy poruszane w trakcie warsztatu:

  • Czy karać dziecko? Jak karać?
  • Co zamiast karania?
  • Czym rożni się kara od konsekwencji?
  • Jakie powinny być konsekwencje, aby były „wychowawcze”?
  • Jak modyfikować niepożądane zachowania dziecka?

Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców

Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.

Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.

powrót do listy warsztatów


Bocianów już nie potrzebujemy… Jak rozmawiać z małymi dziećmi o seksie, seksualności i miłości?

spotkanie trwa 3,5 godzinybociany2

Głównym celem tego warsztatu jest uświadomienie rodzicom jak ważne w życiu dziecka są rozmowy z rodzicami na tematy związane z seksualnością oraz przekazanie rodzicom zasad pomocnych w rozmowach z dziećmi na „te tematy”.

Program opracowany w oparciu o książki Sz. Grzelak „Dziki ojciec”, M. Babik „Tato! gdzie ja mam te plemniki” oraz E. Lubianiec „Bocianom już dziękujemy.. jak rozmawiać z dorastającymi dziećmi o seksualności” oraz doświadczenia z rozmów z dziećmi na „te tematy”.

Tematy poruszane w trakcie warsztatu:

  • Jak wykształcić u dzieci zdrowe, pełne szacunku podejście do tematów związanych z miłością i seksualnością?
  • Kiedy rozpoczynać rozmowy o seksualności? Czy rozmawiać na „te tematy” z przedszkolakiem?
  • Jak rozmawiać? Jak odpowiadać na najtrudniejsze pytania związane z seksem? Jakiego słownictwa używać?
  • Co rozbić, żeby ochronić dziecko przed zagrożeniami na tle seksualnym?

Koszt 60 PLN/osobę, 110 PLN/oboje Rodziców

Najbliższy termin warsztatu:

  • 22.08, godz. 10.00-13.00, Przystanek Kultura, Piaseczno, Pl. Piłsudskiego 9 (zapisy www.strefazajec.pl)

Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat, kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.

powrót do listy warsztatów


Rodzeństwo bez rywalizacji… czy to możliwe?

spotkanie trwa 3 godziny

Głównym celem tego warsztatu jest uświadomienie rodzicom, że problem rywalizacji w rodzeństwie jest wszechobecny, pokazanie rodzicom niszczącej siły rywalizacji oraz przekazanie rodzicom prostych sposobów, które ograniczają rywalizację.

„Problem polega na tym, że bierzesz udział w wyścigu szczurów. Pamiętaj – nawet, jeżeli go wygrasz, nadal pozostaniesz szczurem.” (Blanchard)

Tematy poruszane w trakcie warsztatu:

  1. Rywalizacja w rodzeństwie – skąd się bierze?
  2. „Mamo/tato, to nie fair”…… o codziennym poczuciu niesprawiedliwości w rodzeństwie.
  3. Dlaczego moje dzieci się kłócą, biją, przezywają?
  4. Czy rywalizacja może być „zdrowa”? Jak zamieniać ją na współpracę?
  5. Rodzic na „polu walki”, po czyjej stronie się opowiedzieć?

Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców

Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.

Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat kliknij tutaj. Warsztaty będą realizowane, jeżeli zbierze się grupa minimum 8 osób.


Czas do szkoły! Jak mądrze wspierać dziecko w nauce?

spotkanie trwa 3 godziny

Głównym celem tego warsztatu jest pomoc rodzicom dzieci wczesnoszkolnych w przygotowaniu dzieci do obowiązków szkolnych, zachęcanie rodziców do oddawania odpowiedzialności za naukę swoim dzieciom oraz pokazanie rodzicom metod, które mogą być pomocne w zachęcaniu dzieci do współpracy.

Program opracowany w oparciu o książki A. Faber, E. Mazlish z cyklu „Jak mówić, żeby dzieci się uczyły”, A. Kohn „Wychowanie bez nagród i kar”,  R. McKenzie „Kiedy pozwolić, kiedy zabronić” oraz doświadczenia własne i wielu rodziców uczestniczących w dotychczasowych warsztatach.

Tematy poruszane w trakcie warsztatu:

  • Emocje, które towarzyszą dzieciom (i rodzicom), kiedy dziecko idzie do szkoły – jak sobie z nimi radzić?
  • Jak pomóc dziecku być coraz bardziej samodzielnym w obowiązkach szkolnych?
  • Czy dzieci lubią odrabiać lekcje? Jak pomagać dzieciom w lekcjach?
  • Jak współpracować z nauczycielem? Jak komunikować się bez oceniania i osądzania?
  • Na co mam wpływ, jako rodzic, w szkole?

Koszt 55 PLN/osobę, 100 PLN/oboje Rodziców

Termin warsztatu zostanie ustalony, jak zgłosi się minimalna liczba osób zainteresowanych udziałem w tym warsztacie.

Jeżeli chcesz zapisać się na ten warsztat kliknij tutaj. Warsztat będą realizowane, kiedy zgłosi się minimalna liczba zainteresowanych.

powrót do listy warsztatów